Leading with Data-Driven Strategies and Analytics

ESSEC Business School, À distance
Durée
6 semaines
Prix
2 900 EUR HT
Prochaine session
Pour connaître les dates des prochaines sessions, veuillez contacter l'organisme Tout voir
Modalité
À distance
Éligible CPF
Éligible CPF
Durée
6 semaines
Prix
2 900 EUR HT
Prochaine session
Pour connaître les dates des prochaines sessions, veuillez contacter l'organisme Tout voir
Modalité
À distance
Éligible CPF
Éligible CPF
Je veux en savoir plus sur cette formation

Description de la formation

Overview

Explore the power of data and analytics to make you understand how to lead with data-driven strategies and master analytics as a competitive advantage.

During 6 weeks of deep immersion into data and analytics, you will gain the skills to put in place a data-fueled organisation and act as a data digital leader to lead and contribute to digital transformation actions.

Prochaines sessions

1 Formation disponible

Pour connaître les dates des prochaines sessions, veuillez contacter l'organisme

  • À distance
  • À distance

Objectifs visés

Cette formation a pour but de vous former aux thématiques suivantes big data, stratégie d'entreprise. Pour en savoir plus n'hésitez pas à contacter l'organisme.

Contenu

Mastering data-powered strategy to build a data-fueled powerful organisation

  • Understanding what is strategy, what is value & what is competitive advantage. Focusing on analytics and data
  • Using data for strategy creation and implementation (customers and data as critical assets for competitive advantage)
  • The introduction of the SOLD model: Strategy, Organization, Leadership, Data Building an organisation as a data processing system

 

Developing data-powered business with AI & data at core

  • Identifying the types of data that can be a source of value and how: understand your customer, understand your competition, understand your company.
  • Understanding that everything starts with data governance Mastering Data footprint
  • Discovering the different types of analytics
  • Implementing new KPIs from new data sources and use them to predict business success
  • Experimentation and testing, AB testing techniques

 

Discovering data-fueled start-ups and acquiring data leadership

  • Foxintelligence inception: market intelligence on online consumers
  • How to avoid crashing when scaling: why you should consider data as a product, data processing as a factory
  • Data science project management: how to plan and organize an ML project
  • Same data, different usages: building KPIs and methodologies to address different problem

 

Prérequis

Pre-requisites

English: minimum TOEIC SCORE 785 or B2 on the Common European Framework of reference

Candidates must have some notions of digital technologies.

 

Déroulement de la formation

  • 100% online lectures
  • Teamwork (top-level peer learning)
  • Individual academic coach

Suivi et évaluation

  • Self-assessment
  • Evaluation & feedback
  • Video projects
  • Activity files & materials

Faire une demande

Je veux en savoir plus

Contactez l'organisme pour obtenir plus d'informations sur cette formation, gratuitement et sans engagement.

reCAPTCHA logo Ce site est protégé par reCAPTCHA de Google Règles de confidentialité et les termes et services de Google s'appliquent.
ESSEC Business School
2 Place de la Défense
92053 Paris

Révéler et valoriser vos talents à chaque étape de la vie professionnelle Campus de la formation continue de l’ESSEC Business School, l'ESSEC Executive Education se donne pour mission d'aider les professionnels et cadres dirigeants à développer leur compétences, et ce...

Apprenez-en plus sur l'organisme et découvrez toutes leurs formations